Ősszel kezdődik a cukorrépa betakarítási időszaka, amelyet manapság korszerű betakarító-gépekkel végeznek. A hatékonyabb munka miatt a hatalmas gépek nem saját keréken gurulnak a földekre, hanem túlméretes kamionokon szállítják őket.

Indul a betakarítás

Ősszel kezdődik a cukorrépa betakarítási időszaka, amelyet manapság korszerű betakarító-gépekkel végeznek.

A hatékonyabb munka miatt a hatalmas gépek nem saját keréken gurulnak a földekre, hanem túlméretes kamionokon szállítják őket.

A kamionon történő szállításnak több előnye is van.

Egyrészt időt spórolnak vele a mezőgazdasági cégek, vállalkozók, hiszen a lassú járművek csak 25 km/ óra sebességgel haladhatnak az utakon. Nyilván egy olyan esetben, ahol a gép éppen az ország másik pontján végzett munkát korábban, nagyon gazdaságtalan lenne kivárni, míg az új helyszínre érkezik. Ezért a vontatón történő szállítás egyik előnye, hogy jobban ki vannak használva a gépek, kevesebb a holtidő és szorosabban lehet ütemezni a munkákat.

A másik előny nyilván a költséghatékonyság és környezetvédelem.

A lassú jármű fogyasztása jóval magasabb még egy rövidebb útszakaszon is, mint az EURO VI besorolású járműveké (mint a mieink többsége), ezért jobb döntés inkább ezekkel szállítani őket. Kevesebb fogyasztás, kevesebb üzemanyagköltség és kevesebb károsanyag kibocsátás érhető el így.

A betakarítási időszakban sok mezőgazdasági gépet szállítunk a földekre, de a jelen munkával éppen egy új megbízó gépét vihettük.

A ROPA répakombájn hatalmas jármű, amely speciális szerelvényt kívánt. A partnerünk azzal keresett meg minket, hogy rendelkezünk-e ilyen pótkocsival, és igen, a Ferro-Sped járműparkja fel van készülve ezekre a fuvarokra is. (Tavalyelőtt is beszámoltunk egy hasonló munkáról, olvassátok el azt a cikket is.) Nagyon örültek neki, hogy tudunk biztosítani autót és szerelvényt, ráadásul az rendelkezésre is áll a megadott időben.

Szerencsés helyzetben is voltunk, mert a MEGA betakarítógép éppen felfért egy teljesen széthúzott mélybölcsős szerelvényre.

Amikor azt mondjuk, hogy MEGA, akkor komolyan gondoljuk: a géppel együtt a szerelvény méretei 29 m hosszúra 3 m szélesre és 4,5 m magasra rúgtak.

Ez a magasság éppen a határán volt annak, hogy egyes esetekben ne férjünk el a kisebb településeken a kábelek alatt, de még pont átcsúsztunk, és megúsztuk kábelbontás nélkül a fuvart. Ez egy magasabban futó szerelvénnyel nem sikerülhetett volna, de pont ez az előnye az ilyen alacsony pótoknak.

A túlméretes szerelvény súlya sem volt éppen semmi: 67 tonnás szerelvénnyel vonultunk Hajdúszoboszlóról Siklósra! A legrövidebb útvonalon is közel 370 km-es utat mi jó időben futottuk, de a betakarítógépnek biztosan minimum két napjába került volna ezt a távolságot megtenni.

A répakombájn így azonban pontosan és időre odaért a betakarítás helyszínére, így a tervezett időben megkezdhette a munkát.

A megrendelő elégedett volt az első közös munkákkal.

Pozitívan értékelte a járműparkunkat, hogy gyorsan tudtunk tökéletesen megfelelő szerelvényt biztosítani, valamint, hogy a sofőrjeink nagyon értették a dolgukat, és semmiféle fennakadás nem történt.

Bízunk benne, hogy sokszor kell még segítenünk a gép mozgatásában és sikeres betakarítást kívánunk!

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK