Már a második szint épül az új Campuson Grazban, és ide is mi szállítottuk a beton födémelemeket. Sőt, a harmadik szinthez is mi megyünk. A három ütemű projekt második szakaszában az emelethez szükséges beton födémelemeket kellett Majosházáról Grazba szállítanunk.

Újra Graz, újra a Campus

Már a második szint épül az új Campuson Grazban, és ide is mi szállítottuk a beton födémelemeket. Sőt, a harmadik szinthez is mi megyünk.

Korábban írtunk róla, hogy az újonnan épülő főiskolai épülethez a partnerünk szállítja betonelemeket.

A három ütemű projekt második szakaszában az emelethez szükséges beton födémelemeket kellett Majosházáról Grazba szállítanunk.

Ugyan a partnerünknek hosszú ideje dolgozunk, és az előző ütem után talán már rutinfeladatnak is számítana a szállítás, de azért, mint minden munkánál, itt is adódtak megoldandó feladatok.

Az első tervezési kérdés azzal kapcsolatban merült fel, hogy milyen szerelvények lesznek szükségesek a szállításhoz. Maguk az elemek nem voltak különösebben hosszúak, de a 26 fuvarból 22 esetében mégis széthúzható, speciális szerelvényeket kellett igénybe venni hozzájuk.

A 13,6 méteres pótkocsikon széthúzás nélkül is elfért volna a szállítmány, de mivel hajlított födémelemekről volt szó mégis 15 méterig kellett kitolnunk a szerelvényt. Figyelembe kellett venni ugyanis a rakomány pontszerű terhelését a pótkocsira, biztosítanunk kellett, hogy az elem végei, ahová a terhelés esik a tengelyek fölött helyezkedjenek el. Ha nem a tengelyekre ülne fel a különleges formájú födémelem nem csak a rakományban, de a pótkocsiban is kár keletkezhetne. Ennek elkerülése végett döntöttünk úgy, hogy a széthúzható pótkocsikkal a tengelyekre ültetjük fel a rakományt.

A 22 speciális fuvar mellett 4 normál fuvar is útnak indult Majosházáról az osztrák egyetemvárosba.

Az időzítés is kardinális kérdés volt, hiszen az elemeknek egyszerre, egy időben kellett a helyszínre kerülniük, ezért nem engedhettük meg magunknak, hogy forduljunk a gépjárművekkel. Szerencsére a járműparkunkban van elegendő speciális szerelvény, hogy akár ezt a 22 fuvart is egyszerre bonyolítsuk le, ezért így is szerveztük meg a szállítást. Az, hogy párhuzamosan megfelelő mennyiségű speciális autót tudunk biztosítani az egyik fő szempont volt az együttműködés során, partnerünk ezért is bízott meg minket ezzel a feladattal is.

A felrakodás szépen sorban, egymás után történt, és mivel mindenhol fennakadás nélkül tudtak haladni az autók, ezért a lerakodás során sem volt torlódás. Nem is lehetett volna, mert a szűk belvárosi utcákon csak maximum egy szerelvény fért el. Ilyen estekben, ahol az időzítés a lerakodásnál fontos a sofőrjeink maguk is szervezik az érkezésüket: megbeszélik egymás között, hogy szabad-e a pálya.

Amikor sok autó indul egyszerre akkor a visszafuvarok szervezése is nagy feladat.

Nyilván gazdaságossági, kihasználtsági szempontok alapján nem szerencsés, ha a kamionok üresen térnek vissza, ezért a helyszínen vagy a közelében próbálunk fuvarokat szervezni. Szerencsére szerződött osztrák partnereink közül több is jelezte, hogy tud nekünk fuvart biztosítani a visszaútra is, így az autóink haza is rakománnyal érkeztek.

Az ilyen szoros határidők és több autót párhuzamosan igénylő feladatok mindig izgalmasak, mert szakmai kihívást jelentenek mind a sofőröknek, mind a fuvarszervezőknek, akik szeretik ezeket megoldani.

A partnerünk persze ebből semmit sem érzékel, csak azt látja, hogy most is határidőre, pontosan és precízen teljesítettük a feladatot, és bátran ránk bízhatja a következő fuvarokat is. Hamarosan indulunk is a harmadik ütemmel!

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK