Amikor beszámolunk egy új fuvarról, általában azt szoktuk kiemelni, hogy milyen hosszú a rakomány, mert általában ezt teszi a szállítmányokat túlméretessé. A legutóbbi nemzetközi szállítmányozási projektünk azonban ugyan szintén a méretei miatt extra, de a nem a hossza, hanem a szélessége miatt kell speciálisan kezelnünk.

A méret igenis számít

Amikor beszámolunk egy új fuvarról, általában azt szoktuk kiemelni, hogy milyen hosszú a rakomány, mert általában ezt teszi a szállítmányokat túlméretessé.

A legutóbbi nemzetközi szállítmányozási projektünk azonban ugyan szintén a méretei miatt extra, de a nem a hossza, hanem a szélessége miatt kell speciálisan kezelnünk.

Mostani megrendelőnk, az osztrák tulajdonú acélszerkezeteket gyártó cég már régi partnerünk, hosszú ideje és sokat dolgozunk nekik. Ebben a projektben nem Ausztriából, hanem Szlovákiából kellett a főleg csarnoképítéshez, gyárépítéshez használatos acél tartóelemeket vinnünk Dortmundba a Thysselkrupp építkezésére. Ide szervezték ki ugyanis a gyártást.

A megrendelt acélszerkezetek hossza nem indokolta volna a speciális szerelvényeket, de mivel a szélességük néhány elem esetében elérte a 3,9 métert is, ezért már kísérni kellett őket.

A felrakodáshoz a rakományt speciális széthúzható szerelvényekre rakjuk, amelyekbe ebben az esetben nem kellett belehúzni, csak az oldalfalakat levenni, hogy oldalra kilógathassuk a széles elemeket. Egyes országokban más-más a határ, ami felett szélességében túlméretesnek számít egy szállítmány, de ebben az esetben a dolog egyértelmű volt, mert a közel négy méter minden helyen kíséretet kíván.

Az ilyen módon túlméretessé vált szerelvényekre kell kísérőket kell szervezni és engedélyt kérni, amelynek átfutása a több országon átvezető szállítmány esetében akár egy hónap is lehet. Ezt az utat és a többi hasonló szállítmányt is ezért jó előre el kell kezdeni szervezni.

A kíséret azonban fontos, a felvezető jármű biztosítja az út zavartalanságát, és támogatja, hogy a jármű biztonságban és fennakadások nélkül elérjen célhelyére.

Ebben a munkában össszesen 9 fuvar indult és hármasával pakoltuk fel a szerelvényekre az acélszerkezeti elemeket. A Szlovákiából Dortmundig tartó szállításra összesen két napunk volt, ennyi idő alatt kellett odaérniük a szállítmányoknak az építkezés helyszínére.

Szerencsére sofőrjeink és a kapott kíséret is profi munkát végzett, így nem történt csúszás, amire az osztrák megrendelők esetében nagyon kell ügyelni, mert súlyos kötbérekkel sújthatnak a késések miatt.

Partnerünk persze már ismer minket és azt, hogy a pontosságra és gyorsaságra mind a szervezésben, mind a fuvarok lebonyolításában nagyon ügyelünk, így nem volt kétsége afelől, hogy ezt a fuvart is időre tudjuk teljesíteni.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK