Időről-időre még a leginkább rutinnak számító fuvarokat is fel tudja dobni egy-egy extra részlet, ami miatt kihívást jelent a szállításuk. Azt mondanánk, hogy a túlméretes szállítás már mindennaposnak számít nálunk, a fuvarjaink jelentős többségében túlméretet viszünk. Azonban itt sem jelenthetjük ki, hogy már minden rakomány ugyanolyan. Legutóbb az elemek formája kívánt olyan extra lépéseket, amik szokatlanok voltak.

Különleges elemek különleges szállítása

Időről-időre még a leginkább rutinnak számító fuvarokat is fel tudja dobni egy-egy extra részlet, ami miatt kihívást jelent a szállításuk.

Azt mondanánk, hogy a túlméretes szállítás már mindennaposnak számít nálunk, a fuvarjaink jelentős többségében túlméretet viszünk. Azonban itt sem jelenthetjük ki, hogy már minden rakomány ugyanolyan. Legutóbb az elemek formája kívánt olyan extra lépéseket, amik szokatlanok voltak.

Abdai partnerünk acélszerkesztek gyártásával foglalkozik, amelyet a leggyakrabban építkezésekhez használnak fel. Az elemek egyedi gyártásban készülnek az adott projekt igényeihez igazítva.

Partnerünkkel már régóta dolgozunk együtt, de ez az első ilyen nagy kaliberű projektünk közösen, ami pedig a Pick Szeged építkezéséhez gyártott elemek leszállítása és mozgatása. 

Szegeden épül az élelmiszeripari cég új gyárépülete, amely egy modern új üzem lesz. A gyárhoz olyan pipa alakú acélszerkezetek készültek, amelyeknek a szállítása is különleges. Mivel az elemek nem sztenderd méretűek, ezért nem feküdtek fel simán a szerelvényeinkre. A szállításukhoz ezért a gyártó cég külön alátámasztást is gyártott, amelyeket az elemek alá kellett illesztenünk, hogy fel tudjuk őket állítani. A pipák alakja és görbülete miatt a fektetett szállítás semmiképpen nem volt megoldható, csak a kitámasztás jöhetett szóba. A méretre és a szerelvényekre készült támaszokkal már stabilan fel tudtuk rögzíteni az óriási elemeket a pótkocsikra, így nem sérültek szállítás során és a kiegyensúlyozott volt a súlyelosztás is.

Az elemek nem csak a formájuk, de a magasságuk miatt is spécik voltak. A normál magasságon futó pótkocsik esetében a legmagasabb pontjuk meghaladta a négy métert, amit már túlméretes szállítmánnyá tette. Néhány fuvar esetében be tudtunk fogni éppen szabad alacsonyan futó pótot is, így belefértünk a méretkorlátba. A mélybölcsősnek is nevezett szerelvények sajátossága, hogy az úthoz nagyon közel futnak, ezért magasabb szállítmányt is tudunk vinni rajta anélkül, hogy azok meghaladnák a megengedett teljes függőleges méretkorlátot.

Magyarországon van a túlméretes fuvarokra éves engedélyünk, vagyis nem kellett az Abda és Szeged közötti nagyjából 300 kilométeres szakaszokra külön engedélyt kérnünk, de egyes szállítmányok nem az abdai telephelyről indultak, hanem Lehnicéből. Itt két utat is megtettek ez elemek, mert további feldolgozásra kerültek a szlovákiai gyárba, majd onnan jutottak el végső rendeltetési helyükre, a szegedi építkezésre. Ezekhez az nemzetközi utakhoz már kellett az előre bekért engedély.

A többféle méretű és formájú elem nem mindegyikét kellett speciális szerelvénnyel vinni, az eddig összesen 72 fuvar közül öt volt az, amelyhez ilyen pótkocsira volt szükség.

A decemberben kezdődő projekt még jelenleg is folyamatban van, még mindig viszünk acélszerkezetei elemeket az építkezésre. Külön kis szervezési feladatot jelent az is, hogy a tartóelemeket mindig vissza kell juttatni az abdai telephelyre, az újabb pipa alakú szerkezet szállításához. Általában ezeket nem azonnal, üresen juttatjuk vissza, hanem felkéredzkednek egy éppen aktuális szállítmányunk mellé, amely hasonló útvonalon közlekedik.

A túlméretes szállításban az a szép számunkra, hogy sosem unalmas és mindig egyedi. Pontosan ezért van az is, hogy ezekre a fuvarokra nem is tudunk csomagárat adni, mindig egyedileg kalkuláljuk az ajánlatot, mivel maguk a fuvarok is egyediek.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK