A PAKS II. építkezés első ütemeként egy modern, kétszintes irodaház épült a műszaki személyzet számára, amely 259 konténerből állt össze. A konténereket mi szállítottuk a helyszínre. Az új atomerőmű építkezés kezdő lépéseként az építtetőnek biztosítania kellett, hogy a személyzet megfelelő körülmények között tudjon dolgozni, és ehhez a legjobb megoldás egy kétszintes konténerekből álló irodaház volt, ami gyorsan elkészül és mégis kényelmes.

Paksra mentek a konténerek

A PAKS II. építkezés első ütemeként egy modern, kétszintes irodaház épült a műszaki személyzet számára, amely 259 konténerből állt össze. A konténereket mi szállítottuk a helyszínre.

Az új atomerőmű építkezés kezdő lépéseként az építtetőnek biztosítania kellett, hogy a személyzet megfelelő körülmények között tudjon dolgozni, és ehhez a legjobb megoldás egy kétszintes konténerekből álló irodaház volt, ami gyorsan elkészül és mégis kényelmes. Megbízónk, akivel már korábban többször is együtt dolgoztunk mobilházakat, lakható, irodának használható konténereket gyárt és szerel fel. Többek között a horvátországi földrengés sújtotta területekre szállított konténereknél is együtt dolgoztunk.

A projektben szereplő összes konténer leszállítása 130 fuvart jelentett, mivel kettesével vittük az előre gyártott irodákat.

Itt most különösen fontos volt, hogy egyszerre sok autóval fel tudjunk vonulni, mert így folyamatosan tudtak forogni a fuvarok Paks és a szlovéniai felvevőhely között. Átlagosan napi 5 fuvar indult, kivéve, ha esetleg a szlovén ünnepek, vagy a gyártási folyamatok miatt kellett lassítani a tempón. Két turnusban jártunk Paksra a december elején indult projektben, ami most február végén ért véget.

A mobilházakat, ha éppen volt elég szabad szerelvényünk erre, akkor alacsonyan futó pótokkal vittük, így belefértünk a négy méteres magasságkorlátba. A nagy járműigény miatt nem mindig tudtunk az összes hasonló speciális szerelvényünkkel menni, ekkor sima platós autóra kerültek fel a konténerek.  Ezekhez így már engedély kellett, mert magasabbak lettek, mint a megengedett. Itthon nem lenne ez probléma, mert belefért volna az éves túlméretes engedélyünkbe, de a szlovénoknál az engedélyeket két hétre előre be kellett szereznünk.

A pontosság, és a precizitás itt kiemelten fontos volt, mivel a konténereket rögtön a helyükre emelték be.

A daruk levették őket a szerelvényekről, és egyenesen a betonozott alapra helyezték rá, ha az alsó sorban volt a helyük. A második szint konténereit is direktben a már elkészült földszinti sorra helyezték rá. Ahhoz, hogy ez flottul menjen, és a munka zavartalanul és megszakítások nélkül haladjon a járműveinknek mindig egymás után, időre kellett érkeznie.

Konténereket szállítani hálás feladat, mert az egyszerű forma és a sztenderd méretek miatt rutinosan lehet fel- és lerakodni. Amiben itt némi kockázat volt, hogy az ilyen pörgős, mondhatni sietős munkákban benne van a késés, csúszás kockázata. Szerencsére a szervezés nem hagyott kívánnivalót maga után egyik részről sem, így maximum csak akkor kellett lassítanunk, amikor esetleg a gyártás maradt el a mobilházak felszerelésével, vagy a szlovén ünnepek akadályozták a közlekedést.

Az konténer építkezés mára már le is zárult, a mobil irodaház áll és használatra kész, tehát indulhatnak a Paks II. munkálatai.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK