Sem nem túl hosszú, se nem túl széles, mégis külön engedély és kíséret kell a szállításához, valamint 3 + 3 tengelyen futó szerelvények. Mi az? A válasz: túlsúlyos fuvar. Acélszerkezeteket építő partnerünk egy osztrák építkezésekhez olyan gigantikus elemeket készített, hogy azokat csakis úgynevezett nagyspeciális szerelvényekkel tudtuk vinni. A méretei sem voltak különösebben kicsik, mert átlagosan 16 méter hosszú és 2,65-2,85 m széles elemekről volt szó, de most a súly volt a kritikus tényező.

Súlyos szállítás Ausztriába

Sem nem túl hosszú, se nem túl széles, mégis külön engedély és kíséret kell a szállításához, valamint 3 + 3 tengelyen futó szerelvények. Mi az? A válasz: túlsúlyos fuvar.

Acélszerkezeteket építő partnerünk egy osztrák építkezésekhez olyan gigantikus elemeket készített, hogy azokat csakis úgynevezett nagyspeciális szerelvényekkel tudtuk vinni. A méretei sem voltak különösebben kicsik, mert átlagosan 16 méter hosszú és 2,65-2,85 m széles elemekről volt szó, de most a súly volt a kritikus tényező.

Az egyes elemek önmagukban is 34-36 tonnát nyomtak, amelyhez alapból is egy nagyobb teherbírású szerelvényre volt szükség, ezért vetettük be a 3 + 3 tengelyen futó pótkocsikat.

Ezek több súlyt bírnak, így mindenképpen őket kellett használnunk akkor is, ha a hossz nem indokolta őket.

A túlsúly miatt szükség volt külön engedélyre is. Egyes országokban eltérő a súlyszabályozás, de általában 40 tonna felett már nem csak engedélyre van szükség, hanem kíséretre is. Mivel a 36 tonnás elemekre még rá kell számítunk a vontató és a pótkocsi súlyát is, ezért átlagosan 58-59 tonnás monstrumokkal kellett az utakat használnunk.

Nyilván az utak teherbíró képessége is egy tényező, de amit itt főként számításba kell venni az útvonal tervezésekor, az a felüljárók és hidak terhelhetősége. Amennyiben az érintett szakaszon vannak olyan emelt utak, amik nem bírnák el a szerelvény súlyát vagy kockázatos lenne, akkor új útvonalat kell választani. Az engedély biztosítja, hogy az adott útvonal biztonságos és használható, a kíséret pedig megbizonyosodik róla, hogy az út mindig szabad.

Ebben a projektben négy ilyen túlsúlyos szállítmányról volt szó, amelyek közül kettő a megbízónk Bács-Kiskun megyei telephelyéről indult Hard-Fussach közelébe egy építkezésre, a másik kettőt pedig az ausztriai Zeltwegből kellett felvennünk.

Nyilvánvalóan a túlsúly nem olyan extra tulajdonság, amivel ne tudnánk megbirkózni, sőt gyakorta vannak ilyen nehéz rakománnyal fuvarjaink. Ezeknél a megbízásoknál az idő is kérdéses tényező, mert az engedélyek beszerzésének átfutási idejével is kell számolnunk, vagyis jó előre le kell szerveznünk a fuvarokat és lefoglalni a szükséges járműveket.

Szerencsére a nagy teherbírású szerelvényekből sincsen hiány nálunk.

Ahogy a többi speciális pótkocsi esetében is, itt is arra törekszünk, hogy azonos projektre alkalmas szerelvényekből álljon több is rendelkezésre, hogy párhuzamosan is tudjanak az ilyen projektek futni és egyszerre több ugyanolyan szerelvénnyel is fel tudjunk vonulni.

A járműparkunk jelenlegi mérete mellett általában rövid határidővel tudjuk biztosítani a szerelvényeket, mert egy projekt jellemzően nem használja fel az összes hasonló pótot.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK