Elmondhatjuk, hogy mi már eljutottunk idén a tengerpartra, noha nem nyaralni mentünk, hanem óriási darukat vittünk egy különösen hosszú szállítás keretében. Töltéstaván vettük fel azokat a speciális csarnokdarukat, amelyek egy raktárépületben darusínen, rögzített pályán segítenek a rakodásban a megrendelőnknek. Bizonyára nagyon különleges és egyedi elemekről volt szó, hiszen közel 1100 km-t kellett megtennünk a rakománnyal, hogy a helyszínre érkezzenek.

A tengerpartra mentek a daruk

Elmondhatjuk, hogy mi már eljutottunk idén a tengerpartra, noha nem nyaralni mentünk, hanem óriási darukat vittünk egy különösen hosszú szállítás keretében.

Töltéstaván vettük fel azokat a speciális csarnokdarukat, amelyek egy raktárépületben darusínen, rögzített pályán segítenek a rakodásban a megrendelőnknek. Bizonyára nagyon különleges és egyedi elemekről volt szó, hiszen közel 1100 km-t kellett megtennünk a rakománnyal, hogy a helyszínre érkezzenek.

Jellemzően ilyen nagy utakat nem teszünk meg túlméretes szállítmánnyal. A járműveink és a sofőrjeink fel vannak készülve rá természetesen, de a partnereinknek gazdaságossági szempontból jobban megéri egy közelebbi helyszínről, gyártótól rendelni, hogy gyorsabban és olcsóbban jusson hozzá a szükséges építőelemekhez. Ebben az esetben azonban a szállítmányt megérte messziről hozni.

Győr mellett pakoltunk fel egyszerre 3 kétszer széthúzható szerelvényt, mert a 28,4 méteres és 16 tonnás elemek csak ezekere az óriási pótkocsikra fértek fel. A súlyuk miatt nem lettek volna túlméretesek a daruk, de a hosszuk mindenképpen azzá tette őket.

Gondoljunk bele így: a 32 méteres szerelvények gyakorlatilag olyan hosszúak, mint két szorosan egymás mögött álló normál pótkocsis jármű. Az ilyen autók mozgatása már nagy rutint, hozzáértést és figyelmet kíván, főleg ilyen hosszú úton, ahol számos akadályba ütközhetünk.

Ebben az esetben nem is váratlan akadályokról beszélünk, hanem olyan egyszerűnek tűnő közlekedési helyzetekről, mint egy körforgalom bevétele. Egy ilyen hosszú szerelvény esetében már ez is komplikált feladat. Ezért is volt szükség a túlméretes engedélyre, és járművenként két kísérő autóra, hogy akadálytalan legyen a haladás, és a forgalmat is a lehető legkisebb mértékben tartsuk fel.

A határig érvényes volt a saját éves túlméretes engedélyünk, azonban Romániába lépve kellett az eseti engedély és az ottani kollégák vették át a járműkíséretet is.

Mivel egyszerre több autó is indult, ezért figyelni kellett arra is, hogy hogyan érkeznek meg a lepakoláshoz, hogy ne legyen torlódás, illetve, hogy ne haladjanak konvojban. A két kísérő autóval és a szerelvénnyel egyenként így is egy 60 méteres autósor keletkezett. A három kamion egymás után már nagyon akadályozta volna a forgalmat és megnehezítette volna az előzést.

A darukat majdnem a tengerpartig, a moldáv-román határhoz közel, Galacban raktuk le.

A távolság miatt ritkán járunk erre. A sofőrjeinknek is elég megterhelő volt az út, mert elég kevés autópályán lehet menni Romániában és a szerelvény is lassan haladhat a két kísérővel és az útakadályokkal, de így is sikerült átlagosan két-három nap alatt megtenni az utat.

Látható, hogy a túlméretes szállításnak nincsenek korlátai, sem hosszban, sem súlyban, sem távolságban, gyakorlatilag minden megoldható a megfelelő járművekkel és sofőrökkel.

Izgalommal tekintünk az újabb kihívás elé!

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK