Úgy látszik, hogy most már szokásunkká válik, hogy gyönyörű helyekre szállítunk és emiatt egyáltalán nem panaszkodunk. Ebben az esetben a fuvar is elég különleges volt, mert a szokásos építőelemek, anyagok, szerkezeti elemek vagy képek helyett most egy műalkotást vihettünk Franciaországba. A legutóbbi ilyen alkalom egy egészen hirtelen megrendelés alkalmával érkezett. A játszótérépítéssel foglalkozó magyar megrendelő Franciaországból rendelt beton gördeszkapálya elemeket egy budaörsi gördeszkapark kivitelezéséhez.

Egy különleges rakomány története

Úgy látszik, hogy most már szokásunkká válik, hogy gyönyörű helyekre szállítunk és emiatt egyáltalán nem panaszkodunk.

Ebben az esetben a fuvar is elég különleges volt, mert a szokásos építőelemek, anyagok, szerkezeti elemek vagy képek helyett most egy műalkotást vihettünk Franciaországba.

A megrendelőnk egy olyan francia alapítvány volt, aki a munkájával a kortárs modern művészetet támogatja és kiállítótermeiben válogatott műalkotásokat mutat be.

A legújabb kiállításuk témájához Nagykőrösről is szereztek be egy műalkotást, ennek a helyszínre szállításában kellett segédkeznünk. A végcél pedig a festői Saint Tropez volt.

Az már az egyeztetés során is nyilvánvalóvá vált, hogy a szállításhoz alacsonyan futó mélybölcsős szerelvényre lesz szükség. A hagyományos nyitott szerelvényekkel ellentétben, amelyek átlagosan 1,3 méteres platómagassággal bírnak, a mélybölcsős pótkocsik 30-50 cm-en futnak, így lehetővé teszik az egyébként magas rakományok túlméreten belüli szállítását is.

A műalkotás magassága már így is 3,5 méter volt, így egy hagyományos platón bőven meghaladta volna a 4 métert, amit már csak túlméretes fuvarként tudtunk volna szállítani. Alapvetően nyilván nem jelentett volna ez sem gondot, hiszen számos ilyen fuvarunk van, több is talán, mint normál, de a túlmérethez engedélyek és útvonaltervek is szükségesek lettek volna az érintett országokból, amit ezzel az alacsonyan futó szerelvénnyel meg tudtunk spórolni.

Az egyéb méreteit tekintve nem jelentett kihívást a szállítás, mert a mélybölcsős szerelvény bőven befogadta a 3,2 méter hosszú és 1,7 méter széles műalkotást.

A daruzás és a rögzítés már egy kicsit trükkösebb volt. A képeken talán nem is látszik, mert elég kecsesnek tűnik a mű, azonban acélból készült, így egy 2700 kg-os érzékeny elemet kellett a lehető legfinomabban mozgatnunk. Nyilván nem a súlya jelentett kihívást, ennél sokkal nehezebb elemekkel szoktunk dolgozni, de azokra nem kell annyira vigyázni, mint egy kiállítási darabra.

Mind a daruzás, mind a rögzítés során nagyon óvatosnak kellett lennünk, és figyelni kellett arra, hogy se a felpakolás, rögzítés, se a szállítás során ne érje semmi sérülés a műalkotást.

Persze minden rakományra vigyázunk, de egy szerkezeti elemet, építőanyagot nem kell olyan kíméletesen kezelni, mint egy kiállításra készülő darabot, amelyen egy karcolás sem lehet és pontosan ugyanolyan állapotban kell megérkezzen, mint ahogy elindult.

A kiállítási mű végül közel 1500 km-t utazott velünk a tengerparti városba, hogy ott a múzeum kertjében hasonló modern művészeti alkotások mellett helyet kapjon.

Izgalmas kihívás volt ez is, de valószínű, hogy túlnyomórészt továbbra is inkább szerkeszti elemek és építkezési anyagok valamint gépek lesznek a platónkon a közeljövőben.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK