A normál szerelvényekkel történő szállítás is lehet izgalmas, mint például az az osztrák fuvar, amelyben Tirolba indultunk az egyik legnépszerűbb sícentrumhoz. Maga a szállítmány nem volt különleges abból a szempontból, hogy gyakran és sok helyre szállítunk betonacél huzalokat építkezésekhez. Megbízónk ebben az esetben egy rendszeres partnerünk volt, aki betonacél hajlítással és hegesztéssel foglalkozik, és építkezésekre készítik elő a vasszerkezeteket.

Hegyi utakon kamionokkal

A normál szerelvényekkel történő szállítás is lehet izgalmas, mint például az az osztrák fuvar, amelyben Tirolba indultunk az egyik legnépszerűbb sícentrumhoz.

Maga a szállítmány nem volt különleges abból a szempontból, hogy gyakran és sok helyre szállítunk betonacél huzalokat építkezésekhez. Megbízónk ebben az esetben egy rendszeres partnerünk volt, aki betonacél hajlítással és hegesztéssel foglalkozik, és építkezésekre készítik elő a vasszerkezeteket. A rakomány tehát maga nem volt ismeretlen, sem a partner, akivel már régóta jó munkakapcsolatot ápolunk.  

Az érdekesség itt is, mint a legtöbb fuvarunknál az utóbbi időben, a szállítás helyszíne volt. A betonacél rudakat ugyanis egy hotel építkezéséhez szállítottuk, amit csak hegyi utakon lehetett megközelíteni, mert a híres Hintertux gleccser lábánál fog feküdni.

A Hintertux gleccser Ausztria egyetlen egész éves síterülete ami a 3476 méter magas Olperer hegy lábánál nyúlik el. A hóbiztos sípályák itt Tirol szívében magától értetődnek és az sem meglepetés, hogy az év 365 napján, minden nap üzemelnek. Az újonnan épülő szálloda ennek a népszerű síparadicsomnak a közelében egy völgyben fekszik csodálatos kilátással az örök hóval borított hegycsúcsokra.

Az ide szánt építőelemeket Kápolnásnyéken vettük fel. A betonacél huzalok sem súlyukban, sem hosszúságukban nem igényeltek speciális szerelvényeket, ezért normál nyitott felépítésű pótkocsikkal szállítottuk őket nagyobb egységekben. Eddig 9 fuvar került leszállításra összesen 201,9 tonna összsúlyban, vagyis egy rakomány átlagos 22 tonnányi betonacél elemből állt.

A munka specialitása a varázslatos célállomáson túl abban volt, hogy az összesen 735 km-es út 6-7%-ában meredek és szűk hegyi utakon kellett haladnunk, amelyeket finoman szólva sem a 13,6 méteres pótkocsit húzó vontatóknak találtak ki.

Az ilyen terep nagyon nagy koncentrációt igényel még a tapasztalt sofőrök részéről is, és egyaránt megterheli őket is és a kamionokat is. Szerencsére ezen a magasságon még nincs állandó hó, és a szezon is elmúlt már, így a síkos utak miatt már nem kellett aggódnia a sofőrjeinknek, de így is csak lassan és megfontoltan tudtak haladni. Az őket fogadó látvány azonban minden bizonnyal megérte és felüdítette őket a visszaindulás előtt.

A hegyi utak okozta fennakadás természetesen bele volt kalkulálva az utakba, így az óvatosság nem okozott csúszást, ami az osztrák szállítások esetében mindig egy sarkalatos pont. Az építkezés még folyik, ezért sofőrjeink biztosan visszatérnek még a hegyek lábához.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK