Az utóbbi hónapban nagy kereslet volt a mélybölcsős szerelvényünkre, több érdekes fuvarról is be tudunk számolni amit vele tettünk. A mélybölcsős trélerünk csak az egyik a számos speciális szerelvényünk közül, amelyeket akkor vonultatunk fel, ha valami kivételesen magas, vagy nehezen rakodható szállítmányról van szó. A legutóbbi ilyen alkalom egy egészen hirtelen megrendelés alkalmával érkezett. A játszótérépítéssel foglalkozó magyar megrendelő Franciaországból rendelt beton gördeszkapálya elemeket egy budaörsi gördeszkapark kivitelezéséhez.

A mélybölcsős szállítások szezonja

Az utóbbi hónapban nagy kereslet volt a mélybölcsős szerelvényünkre, több érdekes fuvarról is be tudunk számolni amit vele tettünk.

A mélybölcsős trélerünk csak az egyik a számos speciális szerelvényünk közül, amelyeket akkor vonultatunk fel, ha valami kivételesen magas, vagy nehezen rakodható szállítmányról van szó.

Ezek a szerelvények általában hatalmas mezőgazdasági vagy építőipari gépek és járművek, gépi alkatrészek vagy túl magas előregyártott építőipari elemek szállítására a legalkalmasabbak.

Szerkezetileg úgy néz ki a pótkocsi, hogy a nyereghez csatlakozó részen van egy úgynevezett „hattyúnyak”, amely után jön a tényleges rakodófelület, vagyis a bölcső. Ez a rész általában 40-50 cm-en fut az út felett, és így szállíthatóak a magas rakományok is, akár túlméret engedély nélkül is, amennyiben az alacsonyan futás miatt még beleférnek a maximálisan megengedett 4 méter magasságba.

További előnye az ilyen pótkocsiknak, hogy a tréler hattyúnyak része leszerelhető, így könnyebb felrakodni a különböző nagy járműveket és rakományokat.

Ezt az előnyét használtuk ki az egyik nagyobb szállításunkkor ezzel a szerelvénnyel. Ikladon kellett felvennünk az a darut, amelyet nem is olyan messze, Kerekegyházára kellett átfuvaroznunk. Mivel a daru rendelkezett kerekekkel, és a pótkocsit szét lehetett úgy szedni, hogy fel tudjon rá gurulni, ezért ezt tartottuk a partnerünkkel a legjobb megoldásnak a 15 tonnás rakomány felpakolására. Saját motorja ugyan nem volt a darunak, de a rámpákkal megtoldott mélybölcsős szerelvényre anélkül is fel tudták tolni a hatalmas eszközt.

Gyakorlatilag a le és fel pakolása a monumentális eszköznek talán tovább is tartott, mint maga az út, ami ebben az esetben nem volt több 110 km-nél.

Még egyszerűbb volt a dolgunk azzal a borsószedő géppel, amelyiket Kunszentmártonról Dunavecsére vittünk. Már nem először szállítottuk ezt a járművet partnerünknek, akikkel két éve dolgozunk együtt. A borsószedőnek szintén csak le kellett szerelni a hattyúnyakat és egy rámpát biztosítani, hogy fel tudjon hajtani a bölcsőre, ahol szállítottuk.

Ebben az esetben is inkább a felpakolás egyszerűsége indokolta az alacsonyan futó trélert, mert a borszószedő gép és a daru is, még a mélybölcsővel együtt is meghaladta a négy méteres magasságot.

A lassú járműveket azonban még így rövid távon is egyszerűbb és gazdaságosabb vontatókkal szállítani platón, mint a helyszínre felvonultatni önerőből, mert azzal időt és így értékes munkaórákat veszítünk, nem is beszélve az üzemanyag költségről, ami egy vontató esetében nyilván sokkal költséghatékonyabb.

A mélybölcsős szerelvényünk mezőgazdasági szezonban általában többet dolgozik, de számos előnye miatt máskor sem pihen sokat.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK