A köznyelvben csak fogasként emlegetett közlekedési eszköz Budapest egyik legendás vasútja, amely most ráncfelvarráson esik át. A felújításra mi visszük a kocsikat. A budapesti fogaskerekű a főváros egyetlen fogaskerekű vasútja, amit ma már a modern nevén csak 60-as villamosként ismernek a budapestiek. A 135 éves múltra visszatekintő vasútnak természetesen nem ez az első megújulása, de ebben a restaurálásban most mi is feladatot kaptunk. A legutóbbi ilyen alkalom egy egészen hirtelen megrendelés alkalmával érkezett. A játszótérépítéssel foglalkozó magyar megrendelő Franciaországból rendelt beton gördeszkapálya elemeket egy budaörsi gördeszkapark kivitelezéséhez.

A fogaskerekűt visszük felújításra

A köznyelvben csak fogasként emlegetett közlekedési eszköz Budapest egyik legendás vasútja, amely most ráncfelvarráson esik át. A felújításra mi visszük a kocsikat.

A budapesti fogaskerekű a főváros egyetlen fogaskerekű vasútja, amit ma már a modern nevén csak 60-as villamosként ismernek a budapestiek. A 135 éves múltra visszatekintő vasútnak természetesen nem ez az első megújulása, de ebben a restaurálásban most mi is feladatot kaptunk.

A forgalomból kivett vasúti kocsikat a hűvösvölgyi kocsiszínből szállítjuk át a felújítás helyszínére, ami a Fehér úti Vasúti Járműjavító.

A 60-as villamos persze nem áll le, a folyamatos felújítás során mindig egy-egy kocsit vesznek ki a forgalomból, hogy a járatok zavartalanul közlekedjenek továbbra is.

A fogaskerekűt a hűvösvölgyi villamos végállomáson vesszük fel én innen szállítjuk át javításra. Az Árpád hídon történt áthaladásunkról egy látványos drónvideó is készült, ami megmutatja, hogy éjszakai szállításról volt szó, hogy kevésbé tartsuk fel a forgalmat.

A kocsi felrakodása a platóra is egészen különleges, mert beépített sínes szerelvénnyel szállítjuk a vasúti járművet. Ez a speciális szerelvény egy alacsonyan futó pótkocsi, amiben sínek vannak elhelyezve. A kocsi felrakodásához így nincsen szükség darura, csak egy rámpát kell építenünk, amelyen a járművet fel tudjuk vontatni a pótkocsira. Ezzel a technikával és a pótkocsi speciális kialakításával így időt és költséget is spórolunk a megbízónknak, mert nem kell felvonultatnunk még pluszban egy darut vagy darus autót is.

A felújításra érkező kocsik hosszú munkálatok során kapnak megújult külsőt, a visszaútjuk csak hónapok múlva esedékes.

Eddig két fordulót mentünk ezekkel a történelmi értékű kocsikkal és még felújításra vár minimum 6 fogaskerekű.

A mozdonyok, vasúti járművek szállításában már nagy gyakorlatunk van, számos ilyen közlekedési eszközt szállítottunk már a vasúttársaságnak és egyeztetés alatt van még több speciális jármű szállítása is.

Adott időben azokról is beszámolunk, és ha lehet videót is forgatunk, hogy ne csak azok csodálhassák meg a különleges közlekedési eszközöket a pályájukon kívül akikkel a szállítás közben találkozunk. Tudjuk, hogy érdekes látványosság, és sokan szeretik megnézni őket.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK