Izgalmas, többlépcsős szállítási folyamatban volt részünk, amikor egy bécsi daru összeszereléséhez egy másik darut kellett leszállítanunk. Júliusban indult az a munka, amelynek keretében egy nagyszabású építkezésen szükség volt egy óriási darura. Amikor azt mondjuk óriási, akkor valóban arra gondolunk, hiszen egy összesen 1600 tonna kapacitású lánctalpas daru összeszerelése volt a feladat A legutóbbi ilyen alkalom egy egészen hirtelen megrendelés alkalmával érkezett. A játszótérépítéssel foglalkozó magyar megrendelő Franciaországból rendelt beton gördeszkapálya elemeket egy budaörsi gördeszkapark kivitelezéséhez.

Darut a daruhoz

Izgalmas, többlépcsős szállítási folyamatban volt részünk, amikor egy bécsi daru összeszereléséhez egy másik darut kellett leszállítanunk.

Júliusban indult az a munka, amelynek keretében egy nagyszabású építkezésen szükség volt egy óriási darura.

Amikor azt mondjuk óriási, akkor valóban arra gondolunk, hiszen egy összesen 1600 tonna kapacitású lánctalpas daru összeszerelése volt a feladat.

A lánctalpas daruk különlegessége, hogy teherrel is tudnak mozogni, arról nem is beszélve, hogy extrém méreteik lehetővé teszik, hogy a legnehezebb terheket is gond nélkül emeljék hatalmas magasságokba.

Egy ilyen daru összeszerelése nem kis feladat, és igazából egy szintén nagy teherbírású másik darura van szükség hozzá. Ennek a szállításában és visszaszállításában segédkeztünk júliusban és augusztusban.

Júliusban érkezett a megbízás, hogy az Budapesten fel kell vonulnunk kilenc speciális szerelvénnyel, hogy összepakoljuk azt az 500 tonna kapacitású autódarut, amely majd a lánctalpas daru összeszerelésénél fog segédkezni.

Az autódarut több elemre szedték szét, máshogy nem is tudtuk volna vinni az óriási rakományt. A szállítmány egyrészt állt a 96 tonnás autóelemből, amely már önmagában is hatalmas, de emellett a helyszínre kellett szállítani a daruzáshoz szükséges ellensúlyokat, amelyek összesen 160 tonnát nyomtak.

A tartozékok között volt még a konténer, valamint a talpalók, amelyek egyenként 2 tonnát nyomtak. Ebből négy az alapfelszereltsége a gépnek.

A teljes művelet 9 kamiont vett igénybe, amelyeket egyszerre kellett megpakolni, amely összehangolt munkát kívánt.

Ebben már van gyakorlatunk, a sofőrjeinknek sokszor kell csapatban együtt dolgozniuk, így nem volt ismeretlen nekik az ilyen koordinált szállítás.  Az autódarut Bécs mellett várták, hogy összeszerelhesse a már helyszínen lévő, szintén elemeire szétszedett lánctalpas kollégáját.

A kamionjaink pontosan, precízen érkezetek a lerakodóhoz, hogy ott az összes elem birtokában össze tudják állítani az autódarut, majd megkezdhesse a munkáját.

Az autódaru maga nem vett részt az építési munkálatokban, csak a még nálánál is hatalmasabb lánctalpashoz kellett, így amikor ezt a feladatát befejezte vissza is kellett szállítanunk a kiindulási helyére, a megbízónk budapesti központjába.

A visszaút hasonlóképpen zajlott, a gépet elemeire szedték, hogy a felsorakozó kilenc kamion haza tudja szállítani.

A visszaút annyival volt különlegesebb, hogy már láthattuk azt a monstrumot is, amit az autódaru épített, és bizton állíthatjuk, hogy gigantikus. Bízunk benne, hogy egyszer majd egy ekkora megagép szállításában is részt tudunk venni!

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK