Az idén ősszel teljes felújításon esik át a Budavári Sikló, a kocsikat és a 95 méter hosszú vasúti pályát is felújítják. Ennek első lépéseként el kellett szállítani a 2009-es felújítás óta napi rendszerességgel turistákat szállító kocsikat a megelőző javítás színhelyére. Ezzel a munkával minket bíztak meg. Az utóbbi időben nem ez az első szállításunk a fővárosi járműjavítónak, nemrégiben a fogaskerekűt is mi vittük ápolásra, javításra, így most ezzel a munkával is minket bízott meg a partnerünk.

Repültek és suhantak a siklók

Az idén ősszel teljes felújításon esik át a Budavári Sikló, a kocsikat és a 95 méter hosszú vasúti pályát is felújítják.

Ennek első lépéseként el kellett szállítani a 2009-es felújítás óta napi rendszerességgel turistákat szállító kocsikat a megelőző javítás színhelyére. Ezzel a munkával minket bíztak meg.

Az utóbbi időben nem ez az első szállításunk a fővárosi járműjavítónak, nemrégiben a fogaskerekűt is mi vittük ápolásra, javításra, így most ezzel a munkával is minket bízott meg a partnerünk.

A Siklónak 12 évente teljes felújításon kell átesnie, így most volt esedékes a második renoválás az 1986-os újranyitása óta.

A sikló pályáján két kocsi is közlekedik ellentétesen egymástól, Gellért is és Margit is egyenként 24 utast tud szállítani a Budai Várba és vissza a Clark Ádám térre.

A tervek szerint három hónapig tartó felújítás a kocsik kiemelésével kezdődött. A helyszínre két mélybölcsős kamionnal vonultunk fel két kísérőautó társaságában. A mélybölcsős kamionok sajátossága, hogy a szerelvény leeresztett része nagyon alacsonyan, akár 30-40 cm-en fut, így jobban alkalmas magas elemek szállítására. A saját kerekeken guruló, saját motorral rendelkező járművek akár maguktól is „felszállhatnak” a mélybölcsős szerelvényre, de a siklókat – amelyeknek nincsen saját motorjuk – természetesen daru emelte le a sínről és helyezte közvetlenül a várakozó kamionokra. A legtöbbször a darut a megrendelő intézi, de ebben az esetben mi találtunk megfelelő darut a kiemeléshez. Egy kis igazgatást követően biztonságosan elhelyezkedett a kikészített stabilizáló elemeken.

Először Gellértet, majd Margitot emelték le a vészfékező kocsi szerkezetetekkel együtt és egyszerre szállítottuk el mindet a partnerünk Fehér úti járműjavító telephelyére, ahová a kísérőautókon túl a darus autó is elkísért minket.

Az autók méretei és a rakpartok lezárása miatt az Árpád-hídra kaptunk útvonalengedélyt, így egy kis kerülővel tudtuk átvinni a Duna másik oldalára a kocsikat. A belvárosi közlekedésnél mindig extra óvatosságra van szükség, mert szűk helyeken kell lavíroznunk a túlméretes autóinkkal, illetve szigorúan be kell tartani az útvonalterveket.

A járműjavító telepen a felrakodásnál is segédkező daruval vízszintes helyzetben sínekre helyezték a siklókat, amelyek így, a megszokott helyükön kívül egy kicsit esetlen látványt nyújtottak. Azonban a legjobb helyen vannak ahhoz, hogy megszépüljenek és decemberben újra munkába álljanak!

A tervek szerint a visszaútra is velünk jönnek majd.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK