A túlméretes fuvarok között is kiemelkednek azok a munkák, amelyeket nagyspeciális, avagy kétszer széthúzható szerelvénnyekkel viszünk. Ezek a fuvarok tapasztalt sofőröket, hatalmas koncentrációt, pontos szervezést és egy nagyobb csapatot kívánnak. Az utóbbi időszakban több olyan fuvarunk is volt, amelyek ezeket a különleges járműveket kívánták.

Svájcba és Ausztriába küldünk elemeket speciálba

A túlméretes fuvarok között is kiemelkednek azok a munkák, amelyeket nagyspeciális, avagy kétszer széthúzható szerelvényekkel viszünk. Ezek a fuvarok tapasztalt sofőröket, hatalmas koncentrációt, pontos szervezést és egy nagyobb csapatot kívánnak.

Az utóbbi időszakban több olyan fuvarunk is volt, amelyek ezeket a különleges járműveket kívánták.

A kétszer széthúzható szerelvények olyan pótkocsik, amelyekkel akár 40 méteres elemhosszig tudunk vállalni fuvarokat. Eggyel kisebb, de szintén méretezhető kistestvére az egyszer széthúzható pótkocsi, ahol 20 méteres a maximális hosszúság.

A két aktuális fuvar esetében ez már nem volt elegendő, a nagyágyúhoz kellett nyúlni.

Az egyik fuvarral Svájcba indultunk partnerünk megbízására, ahol egy csarnoképítéshez kellett 24 méteres fa szerkezeti elemeket szállítani, amihez egy 28 méteres szerelvényre volt szükség. A 40 tonnás rakományhoz ezért bele kellett húzni a pótkocsiba.

A másik esetben pedig szintén egy régi partnerünk kért meg minket egy osztrák fuvarra, itt egy régóta tartó projekthez, egy híd építéséhez vittünk 4 db 21 méter hosszú hajlított acélszerkezetet.

A kétszer széthúzható pótkocsi sajátossága, hogy a 4 méteres platót egy gerendával összekötött rész követi, majd utána újabb kilenc méteres plató jön, így a rárakott áru néha olyan hatást kelt, mintha a két rész között lebegne.

Itt azonban jelentősen megerősített tartószerkezetről van szó, a rakomány valójában teljesen biztonságban van, de tény, hogy a felfüggesztési pontja a két platón, a tengelyek felett fekszik.  Ezért ezeken a széthúzható szerelvényeken olyan elemeket tudunk szállítani, amelyek „tartják magukat”, azaz középen nincsen szükségük alátámasztásra.

Mind a fa, mind az acél szerkezetek ilyenek voltak. Az extra az Ausztriába készülő acél hídelemekben még annyi volt, hogy nem egyenesek, hanem enyhén ívesek voltak, így kicsit balanszírozni kellett őket az egyenletes súlyelosztás végett.

A Hard-Fussachban zajló hídépítés már régóta zajlik, itt már nem először járunk, ezért az sem okozott sem problémát, sem meglepetést, hogy a két telephelyről: Dunavecséről és az osztrák Zeltwegből összehangolt munkával egyszerre érkezzünk meg az építkezés helyszínére.

A kivételesen hosszú szerelvények esetében természetesen szükség van a vigyázó szemekre és segítségre is az úton a kísérő autók személyében.

Mind a két fuvar esetében a magyar határig a saját kísérőink figyelték a szállítmányok útját és gondoskodtak az akadálytalan haladásról, azonban a határ után egy osztrák partnercég vette át a szerepüket és kísért minket végig az Ausztriában és Svájcban lévő végpontokig.  

A fuvarok egy újabb első alkalmat is jelentettek a számunkra, ugyanis ez volt az első alkalom, hogy Svájcba ilyen hosszú szerelvénnyel érkeztünk volna. Bizonyára nem az utolsó.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK