Ugyan nem szálltunk be a hajóbizniszbe, továbbra is csak közutakon szállítunk, de azért volt némi közünk ahhoz a naszádváltáshoz, ami október elején zajlott a Tisza déli folyami szakaszán. A Magyar Honvédség Tűzszerész és Hajóezrede új partnerünk, aki egy oda-vissza szállításra keresett partner. A feladat kiírása röviden annyiból volt: szállítsák el a több mint másfél éve szolgálatot teljesítő „Csepel” elnevezésű hadihajót a budapesti Hadikikötőbe és hozzák el helyette az új „Baja” járőrhajót. Mi is pályáztunk a munkára és sikeresen el is nyertük azt.

A tiszai naszádváltásba is beszálltunk

Ugyan nem szálltunk be a hajóbizniszbe, továbbra is csak közutakon szállítunk, de azért volt némi közünk ahhoz a naszádváltáshoz, ami október elején zajlott a Tisza déli folyami szakaszán.

A Magyar Honvédség Tűzszerész és Hajóezrede új partnerünk, aki egy oda-vissza szállításra keresett partner. A feladat kiírása röviden annyiból volt: szállítsák el a több mint másfél éve szolgálatot teljesítő „Csepel” elnevezésű hadihajót a budapesti Hadikikötőbe és hozzák el helyette az új „Baja” járőrhajót. Mi is pályáztunk a munkára és sikeresen el is nyertük azt.

A Csepel 2019-ben esett át teljes felújításon, és azóta már több mint 3000 órát töltött járőrözéssel a hadihajósokkal, és volt is része akcióban többször. Most állagmegóvás céljából karbantartására, illetve a szükséges javítások elvégzésére kellett visszatérnie Újpestre.

A szállítási feladatot is itt indítottuk, ahol is felvettük a Baja járőrhajót. A vízen és a csónakszállítón is stabilan álló naszád a platón is ugyanennyire kizökkenthetetlenül kellett, hogy üljön, ezért egy speciális eszközre is szükség volt a rakodáshoz. 

Alapvetően a munkához egy mélybölcsős pótkocsit választottunk, mert a hajó elég magas rakományt jelentett. A 4,5 méteres és 40 tonnás naszád még az alacsonyan futó szerelvényen is túlméretesnek számított. A mélybölcsős pótkocsi másik előnyét, a könnyű felrakodást itt nem tudtuk kihasználni, mert a hajót a csónakszállító nélkül kellett felrakodni, így nem tudtuk felgurítani a platóra, daruval kellett a helyére illeszteni.

A szerelvényen már várta egy speciális bak, amit a Honvédség biztosított a részünkre, és ami ehhez a típusú hajóhoz készült kifejezetten. A keretbe ültetett hajó így már stabil volt és a lekötözés után biztonságosan szállítható.

A Baja naszád Szegedre ment az éjszaka leple alatt. Mivel a hajó nem csak magas volt, de széles is (3,8 méteres), ezért nappal, forgalmas időszakban nem szállítható, erre nem kaptunk engedélyt.

Éjjel meg is érkeztünk a helyszínre, ahol megtörtént a melegváltás, a Baja lekerült és a Csepel felkerült a platóra, hogy elinduljon az ütemezett karbantartására vissza a 4. kerületbe, Budapestre. A Baját pedig azonnal vízre is rakták, hogy folytathassa elődje munkáját.

Izgalmas munkán vagyunk ismét túl, ahol újabb tapasztalatokat szerezhettünk és még egy valódi, állományban lévő hadihajóba is bepillanthattunk közben!

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK