Úgy tűnik, hogy az idén a katonai technológia, hadigépek és eszközök a hívószavunk. Eddig szállítottunk innovatív mobil haditechnikát a mobil lőtér formájában, vittünk hadihajót és hadászati eszközöket. Most pedig vadászgépeket szállítottunk! Lassan specializálódunk a hadiparra. Megbízónk ebben az esetben nem közvetlenül a haditechnikai cég volt, hanem egy szintén túlméretes szállítmányozással foglalkozó partnerünk, akitől átvettük ezt a munkát.

Szárnyakat adtunk a vadászgépeknek

Úgy tűnik, hogy az idén a katonai technológia, hadigépek és eszközök a hívószavunk. Eddig szállítottunk innovatív mobil haditechnikát a mobil lőtér formájában, vittünk hadihajót és hadászati eszközöket.

Most pedig vadászgépeket szállítottunk! Lassan specializálódunk a hadiparra.

Megbízónk ebben az esetben nem közvetlenül a haditechnikai cég volt, hanem egy szintén túlméretes szállítmányozással foglalkozó partnerünk, akitől átvettük ezt a munkát.

A cél az volt, hogy két kiszolgált SZU-22 típusú vadászgépet szállítsunk el Tatáról a Balatonkiliti reptéren működő Aviátor Alapítványhoz, ahol felújítás után bekerülnek a repüléstörténeti gyűjteménybe.

A SZU-22 vadászgépek fénykorukban a taszári 101. Felderítő Repülőszázad kötelékében repültek egészen 1997-ig, amikor kivonták őket a forgalomból. Tatán kettő részben szétszerelt SZU-22-es gépet őriztek, amit most Siófokra kellett átvinnünk.

A részben szétszerelt állapot azt jelentette, hogy a tárolás és az esetleges szállítás miatt a szárnyakat, antennákat, kerekeket lecsavarozták róla, nekünk csak a testeket kellett felpakolnunk az alacsony futó egyszer széthúzható pótkocsira. Ezek a típusú szerelvények nem csak, hogy a hosszabb rakományok szállítását teszik lehetővé nyújtható hosszukkal, de az alacsonyabb plató miatt a magasabb rakományt is könnyebb felpakolni és szállítani is.

A 16 m hosszú, 2,3 méter széles és több, mint 3 méter magas repülőgépek még a szárnyak nélkül is 8 tonnát nyomtak egyesével. A feldaruzásuk egy speciálisan nekik készült állvánnyal együtt történt, ami stabilan tartja a kerekek nélküli repülőgép törzseket.

A repülőgépek általunk szárnyak nélkül szálltak Balatonkilitire, ahová a leszerelt alkatrészeik már korábban megérkeztek. Az alapítvány gondozásában megszépülnek és nyáron már megtekinthetőek lesznek a gyűjteményben.

Azt is megtudtuk, hogy a kopottas kinézet és a szabad téren tárolás miatt megfakult festék alatt jó műszaki állapotban lévő és minden felszereléssel ellátott gépek lapulnak, tehát még az sem kizárt, hogy a felújítás és összeszerelés után repülni lássuk őket.

Mindenképpen érdemes figyelni, hogy mikor lehet megtekinteni a felújított repülőket, mert nagyon impozáns gépekről van szó, még így kicsit megviselten is.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK