A nehézgépek szállítása, azon belül is a daruszállítás nagyjából mindennapos eseménynek számít a túlméretes fuvarozás világában, és mivel a mi profilunkat is nagyrészt ez teszi ki, ezért mi sem mondhatjuk, hogy ritka az ilyen fuvar. Partnerünk építőipari kivitelezés mellett építőipari gépkölcsönzéssel is foglalkozik, és mivel már nagyjából három éve munkakapcsolatban állunk, ezért már több ilyen jellegű munkát is vállaltunk nekik. Sőt, már ezt a konkrét darut is szállítottuk nekik egy alkalommal.

Daruszállítás a partról

A nehézgépek szállítása, azon belül is a daruszállítás nagyjából mindennapos eseménynek számít a túlméretes fuvarozás világában, és mivel a mi profilunkat is nagyrészt ez teszi ki, ezért mi sem mondhatjuk, hogy ritka az ilyen fuvar.

Partnerünk építőipari kivitelezés mellett építőipari gépkölcsönzéssel is foglalkozik, és mivel már nagyjából három éve munkakapcsolatban állunk, ezért már több ilyen jellegű munkát is vállaltunk nekik. Sőt, már ezt a konkrét darut is szállítottuk nekik egy alkalommal.

Most Kalocsára kellett lemennünk a bérelt daruért, hogy azt elszállítsuk azt új munkaterületére Ócsára.

A lánctalpas gépért egy mélybölcsős szerelvénnyel indultunk le, mivel tudtuk, már a korábbi szállításból kifolyólag is, hogy összehúzott állapotban is egy elég túlméretesnek minősül, magas és széles is.

A 3,5 méteres szélesség mindenképpen speciális autót indokolt, de a mélybölcsős szerelvényre több ok miatt is volt szükség. Egyrészt azért, mert így csökkent a szerelvény magassága, az egyébként is magas rakomány egy nagyon alacsonyan, akár 30 cm-en futó bölcsőbe került. Még így is 4,4 méter lett a szerelvény összmagassága, ami ilyen mód is túlméretes lett.

Ezeknek a szerelvényeknek a hátsó része leszerelhető, így a saját erőből magát hajtani képes járművek akár fel is tudnak állni rá egy kis rámpa segítségével, nem kell feldaruzni őket a pótkocsira.

Ebben az esetben is így tettünk, hiszen volt ugyan más daru még a felpakolás helyszínén, de az általunk szállított gép 60 tonnát nyomott, sokkal hatékonyabb volt, hogyha felhajt a platóra.

Azonban a körülmények ezt egy kicsit megnehezítették. A daruért ugyanis egyenesen a folyópartra kellett lemennünk, ahol nem hogy földút, de út sem volt és a sáros, süppedős terepen kellett mozognunk. Aki már vezetett 25 méter hosszú szerelvényt nem neki tervezett terepen az tudja, hogy a töltés és a folyópart nem ideális pálya az ilyen jármű számára. Arról nem is beszélve, hogy itt kellett felhajtani a lánctalpas daruval is a szerelvényre, amelynek szintén nem nyújtott megfelelő támogatást a tapadásra a parti kavicsos terep.

Egy kis süppedés, küszködés árán azonban sikerült feltornázni a hatalmas darut a bölcsőbe, majd a hátsó elem felszerelése után készen is állt az immáron 80 tonnás szerelvény arra, hogy átszállítsa a rakományt a nagyjából 130 km-re fekvő Ócsára.

Mit ne mondjunk, megkönnyebbülés volt, hogy végre ismét aszfaltúton haladhatunk, de hát ha a folyóparton kell felpakolni akkor ott kell felparkolni és az ember számít ilyen apróbb fennakadásokra.

A süppedős terep ellenére sem lett azonban csúszás a munkában, sikerült ismét mindent időre és pontosan leszállítani. Rajtunk nem szokott múlni, hogy haladjon a munka!

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK