Nem túlzás azt állítani, hogy a fél országon keresztül haladtunk egy óriási konvojjal. Mert valóban közel négyszáz kilómétert utaztattunk 7 db 30 méteres betongerendát. Magyarország legnagyobb hosszúsága kelet–nyugati irányban 528 km, igaz légvonalban, de bátran mondhatjuk, hogy átszeltük fél Magyarországot. Egyik legrégebbi partnerünkkel több, mint egy évtizedes munkakapcsolatot ápolunk, és sokszor kapunk tőle betonelemek szállítására megbízást. Most, hogy ezeket a 30 méter hosszú építőelemeket kellett Szegedről, a szerkezetépítési üzletágukból Zalaegerszegre szállítani ismét minket bíztak meg.

Gerendakonvoj az országon át

Nem túlzás azt állítani, hogy a fél országon keresztül haladtunk egy óriási konvojjal. Mert valóban közel négyszáz kilométert utaztattunk 7 db 30 méteres betongerendát. Magyarország legnagyobb hosszúsága kelet–nyugati irányban 528 km, igaz légvonalban, de bátran mondhatjuk, hogy átszeltük fél Magyarországot.

Egyik legrégebbi partnerünkkel több, mint egy évtizedes munkakapcsolatot ápolunk, és sokszor kapunk tőle betonelemek szállítására megbízást. Most, hogy ezeket a 30 méter hosszú építőelemeket kellett Szegedről, a szerkezetépítési üzletágukból Zalaegerszegre szállítani ismét minket bíztak meg.

A feladata nehézsége nem az elemek hosszában rejlett, hanem a mennyiségben. A betonelemek felpakolása nem okozott nehézséget.

A kétszer széthúzható szerelvényünkkel akár 40 méteres elemhosszig tudunk szállítani, ezért a 30 méteres betongerendák mondhatjuk simán ráfértek.

Azonban az így összesen 34 méteres szerelvényből egyszerre 7-nek kellett indulnia, hogy ugyanakkor érjenek oda a lepakolás helyszínére. Ez fuvarszervezői feladat is, hiszen abban az időpontban 7 speciális szerelvénynek is szabadnak kellett lennie egyszerre, és pontosan megérkeznie a helyszínre. Másrészt az ilyen hosszú szerelvényekhez már kíséret kell elöl-hátul, amit szintén meg kell szervezni az útvonaltervvel együtt.

A 7 darab 34 méteres szerelvény szorosan egymás mögé állítva is 238 méter hosszú konvojt eredményez. Ebbe azonban még nem számoltuk bele a követési távolságot és a kísérőautókat sem, ami már nagyjából 300 métert jelent, ami megfelel annak, mintha az egész Eiffel tornyot fektetnénk el, és vinnénk kamionokkal.

Egy 300 méteres, zártan haladó konvojjal nem olyan egyszerű a közlekedés. A folyamatos haladást akadályozzák olyan közlekedési helyzetek, mint egy körforgalom, kereszteződés vagy egy piros lámpa is.

A kísérőautóknak ezeket a helyeket le kell zárni és szabaddá tenni a 34 méteres autók számára, amelyeknek nem csak egy egyszerű fordulást jelent egy körfogalom, hanem precíz manőverezést. Mindezt egymás után 7 alkalommal.

Egy normális, akadályoktól mentes közlekedési szituációban ezt a távolságot nagyjából négy óra alatt lehetne megtenni, de a mi ennek a többszöröse alatt értünk el a célállomásunkra.

Természetesen ez nem jelentett késést, mert a fuvarok szervezői tapasztalatukból adódóan nagyon jól meg tudják becsülni azt, hogy az ilyen komplex munkát igénylő szállítások várhatóan mennyi ideig tartanak, és így tudnak érkezési időt kalkulálni, amit a sofőrök és a kísérők precíz munkájának köszönhetően nagy százalékban tartani is tudunk. Most sem volt ez máshogy

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK