Mi ugyan szeretjük a változatosságot a túlméretes szállítmányozásban, de nem mondhatjuk azt sem, hogy nincsenek tipikus munkák. Ugyanakkor az is igaz, hogy ami a túlméretes szállításban mindennaposnak mondható, az az avatatlan szemnek már nagyon különlegesnek és speciálisnak tűnhet. Minden relatív, de mi például a 40 tonnás össztömegű tartályok szállítása esetén már fel sem vonjuk a szemöldökünket.

Tartályszállítások szezonja

Mi ugyan szeretjük a változatosságot a túlméretes szállítmányozásban, de nem mondhatjuk azt sem, hogy nincsenek tipikus munkák.

Ugyanakkor az is igaz, hogy ami a túlméretes szállításban mindennaposnak mondható, az az avatatlan szemnek már nagyon különlegesnek és speciálisnak tűnhet.

Minden relatív, de mi például a 40 tonnás össztömegű tartályok szállítása esetén már fel sem vonjuk a szemöldökünket.

Néha vannak olyan időszakok, amikor a hasonló munkák összejönnek, és akkor egy novemberből például a tartályszállítások szezonja lesz. A múlt évben volt egy ilyen néhány hetünk, amikor innen is, onnan is hatalmas fém tározók szállítására kértek fel minket.

Persze lehetséges, sőt valószínű, hogy az új megkeresések olyan ajánlásokból jönnek, amelyek elégedett partnereinktől származnak, és így gyarapítják a hasonló munkák körét.

Ilyesmit véltünk felfedezni akkor is, amikor a rendszeres megbízónk, egy osztrák tartálygyártó, és egy eseti megbízás majdnem ugyanabban az időben volt esedékes.

Mivel a járműparkunk összetétele megengedi, hogy akár egymással párhuzamosan is vállalunk speciális szerelvényeket igénylő fuvarokat, ezért nem volt probléma, hogy az igényelt mennyiségű járművet rendelkezésre bocsássuk.

Mindkét partnerünknek több autóra volt szüksége, de míg a régebbi ügyfelünk megbízásáért Ausztriából kellett indulni és Németországba szállítani, addig az eseti megbízást itthon kellett teljesítenünk.

Gyakorlatilag minden túlméretes szállításhoz speciális járműre van szükség, a túl hosszú, széles vagy súlyos rakományt nem lehet normál nyerges szerelvénnyel megoldani, mert ezek általában meghaladják a kapacitásukat. Azt, hogy milyen speciális szerelvényt vetünk be nyilván a rakomány dimenziói határozzák meg. A széthúzható, mega és mélybölcsős szerelvények is nyitott felépítményűek, tehát a szélesség miatt gyakorlatilag mindegyik megfelel. Inkább a magasság és hosszúság szokott dönteni abban, hogy mikor melyiket alkalmazzuk.

A magasságukban túlméretes szerelvényeket vagy egyszer-kétszer széthúzható pótkocsikon visszük, vagy amennyiben indokolt, alacsonyan futó, mélybölcsős szerelvényekre rakodjuk.

Természetesen ezek a szerelvények az esetek többségében helyettesíthetőek egymással, ha olyan számban van szükség rájuk egyszerre, amennyi nem elérhető a járműparkunkban, vagy éppen foglalt mindegyik. Ilyen ritkán fordul elő nálunk, mert a flottánk a legtöbb speciális szerelvényből több darabbal is bír, tehát majdnem mindig van szabad kapacitásunk egy-egy pótkocsiból.

A két munka ugyan hasonlított, de abban eltértek, hogy míg az egyikhez mega szerelvényeket – platós, egyszer széthúzható szerelvényeket – alkalmaztunk, addig a másiknál a magasság miatt a mélybölcsőset kellett bevetni.

Az engedélyek beszerzése sem volt azonos, itthon van éves túlméretes engedélyünk, de az Ausztriából Németországba tartó tartályok esetében be kellett kérnünk a speciális dokumentumokat.

Szerencsére már ebben is nagy tapasztalatunk van partnereink révén, ez is volt az egyik ok, amiért ezzel a szállítással is minket bízott meg rendszeres ügyfelünk.

A túlméretes szállítás mindig nagy koncentrációt és pontosságot kíván, ami úgy gondoljuk, hogy az odafigyeléssel, szakmai kompetenciával és a tapasztalattal jön. Ha ezek megvannak, akkor biztosak lehetünk a precíz, kiszámítható munkavégzésben, amit az ügyfeleink elvárnak tőlünk és amit tudunk nekik biztosítani.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK