Egyedülálló fuvarban és élményben volt része annak a két sofőrünknek, akik a Kanári-szigetekre vittek és onnan hoztak vissza forgatási kellékeket. Különleges volt a megrendelő is, egy filmstúdió producere bízott meg minket azzal, hogy egy Magyarországon forgatott filmsorozat értékes eszközeit vigyük el a Kanári-Szigeteki helyszínre, majd vissza is hozzuk el őket a forgatás befejeztével.

Új rekord: 4300 km-re az otthontól szállítottunk

Egyedülálló fuvarban és élményben volt része annak a két sofőrünknek, akik a Kanári-szigetekre vittek és onnan hoztak vissza forgatási kellékeket.

Különleges volt a megrendelő is, egy filmstúdió producere bízott meg minket azzal, hogy egy Magyarországon forgatott filmsorozat értékes eszközeit vigyük el a Kanári-Szigeteki helyszínre, majd vissza is hozzuk el őket a forgatás befejeztével.

A Jack Ryan sorozat negyedik évadát itthon kezdték el forgatni, majd Las Palmas de Gran Canariába települtek át. A sofőrjeink nem árulhatnak el spoilereket, de az itthoni felrakodás során bepillanthattak a konténerbe, ami a forgatás legértékesebb felszereléseit tartalmazta és láthatták, hogy mire készül a stáb.

A nagy titoktartást komoly biztonsági intézkedések is kísérték, a konténert be- és felpakolás után kulcsra zárták, a kulcsot pedig repülőgéppel egy asszisztens szállította el a Kanári-Szigetekre, hogy biztosítsák, hogy a felszerelés érintetlen maradjon az út során.

A konténer méretei miatt nem volt aggodalmunk, sztenderd méretű szállítmány volt, noha a szokásos rakományunknál sokkal értékesebb, a lista alapján. A sofőrjeink persze mindig biztonságosan és pontosan érnek célba, ezúttal sem tántorította el őket a különleges fuvar.

A fuvarszervezésben azért egy kicsit kellett gondolkodni, mert általában nem járunk komppal, így ennek a méreteit is figyelembe kellett venni a megfelelő szerelvény kiválasztása során. Végül egy olyan pótkocsira esett a választás, amely a szokásos szerelvényekhez képest 60 cm-rel alacsonyabban fut, hogy a kompon se legyen fennakadás a konténer magassága miatt. A sofőr kérdését a rendelkezésre állás és a megfelelő egészségügyi igazolások megléte határozta meg.

Az út már Huelva kikötőjéig is egy 3000 km-es szakasz volt, itt még szárazföldön, de ezt követte egy 33 órás kompút a Kanári-szigetek legnagyobb városáig: Las Palmasig.

A kötelező vámolás után hosszú kabinban töltött várakozás következett, majd érkezés a tengerpartra, ahol egy újabb vámolás után ismét szárazföldön folytatódott az utazás.

A lerakodás még aznap megtörtént, amit két nap szabadidő követett, mert a kompjáratok csak háromnaponta váltják egymást.

Sofőrjeink az út során, még Huelva kikötőjében megismerkedtek a stáb további fuvarjait szállító magyar sofőrökkel, így a kollégákkal közösen fedezték fel a szigetet. Bár elmondásuk szerint a magyar szervezetnek túl hideg volt a tenger, de egy bérlet autóval nagyon szép helyeket láthattak a hegyekben.

Az élménybeszámoló alapján a Kanári-szigeteki közlekedéshez nem volt elég idő a két nap, hogy hozzászokjanak, mert az ottaniak sokkal lendületesebben, sietősebben vezetnek.

A kis pihenő után ismét egy 35 órás kompúttal zárult a mini-vakációval megspékelt szállítás, hogy aztán a hazaúton egy olaszországi kitérővel hazaérkezzenek a kiszállítás után.

A visszaút is hasonlóképpen telt, ott egy másik kollégánk ment ki nagyjából másfél hónap elteltével a kiszállított felszerelésért, és hozta haza a magyarországi stúdióba.

Érdekes élmény volt a sofőrök szerint is az eddigi leghosszabb szállításunk, bár a beszámolók egyértelműen alapján azt mondhatjuk, a kollégák ezerszer jobban szeretnek szárazföldi utakon közlekedni.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK