Néha a legfelkészültebb fuvarszervezés sem elegendő ahhoz, hogy minden lehetséges problémát előre lássunk. Ebben az esetben a jó kommunikáció a munkatársak között, és a tapasztalt sofőrök tudják megoldani a fennakadásokat, némi improvizációval. Legutóbb pont egy hasonló helyzetbe keveredtünk, de szerencsére ezt a helyzetet is pozitívan zártuk. Megbízónk egy osztrák szállítmányozási cég, akikkel néhány éve állunk kapcsolatban és rendszeresen szerveznek nekünk túlméretes fuvarokat, valamint segítenek az engedélyek beszerzésében is Ausztriában.

Aszalógép, darabokban szállítva

Néha a legfelkészültebb fuvarszervezés sem elegendő ahhoz, hogy minden lehetséges problémát előre lássunk.

Ebben az esetben a jó kommunikáció a munkatársak között, és a tapasztalt sofőrök tudják megoldani a fennakadásokat, némi improvizációval.

Legutóbb pont egy hasonló helyzetbe keveredtünk, de szerencsére ezt a helyzetet is pozitívan zártuk. Megbízónk egy osztrák szállítmányozási cég, akikkel néhány éve állunk kapcsolatban és rendszeresen szerveznek nekünk túlméretes fuvarokat, valamint segítenek az engedélyek beszerzésében is Ausztriában.

Ebben a feladatban egy horvát mezőgazdasági feldolgozó üzemtől kellett elszállítani egy aszalógépet Ausztriába, egy Bécs melletti kis mezővárosba.

Ismertük a gép méreteit és tudtuk, hogy szétszerelt állapotban 3 kamionra lesz szükség, hogy minden elemét felrakjuk. A 16 méteres gépnek 3,3 széles részei voltak, a szerelvények szélessége és hosszúsága miatt három országban a túlméretes engedélyeket is be kellett szerezni, valamint a kísértet megszervezni.

Az útvonalba eső országokban mind más-más a szabályozás, és minden országban helyi kísérőket kellett választani, akiknek a pontos szervezése létfontosságúvá vált. Egy előre nem látott fejlemény, a felrakón tapasztalt körülmények egyértelművé tették, hogy feszített lesz a tempó, ha időben a lerakóra akarunk érni.

Lozanban, a mezőgazdasági telepen, sajnos nem álltak rendelkezésre olyan rakodóeszközök, amelyekkel könnyen fel tudtuk volna emelni a számos elemre szétszerelt gépet, így sok esetben kézi erőre kellett támaszkodni, ami jelentősen megnövelte a rakodási időt.

A késői indulás miatt extra pontosságot igényeltek a kíséretek váltásai, hiszen a gépet is időre várták, illetve a lerakodást követő napon ünnep következett, így a késés egyben azt is jelentette volna, hogy a sofőrjeink bentragadnak egy napra az országban.

Az útvonal sem volt egyszerű, noha azt előre sejtettük, hogy lassan fogunk tudni haladni a Bécs elkerülésére választott apró falvakban, ahol négy túlméretes kamionnal és a felvezetőikkel kellett lavírozni. A keskeny utak és szűk fordulók tovább lassítottak minket, de szerencsére az út alatti szervezés is tökéletes volt, és a sofőrök is feszes, jó időt tartottak, így végül időben tudtunk a lerakóra érkezni.

Szerencsére Ladendorfban már adottak voltak a körülmények a relatíve gyors lerakodáshoz, így az ünnepnap előtt sikerült végezni ezzel a komplikációkkal tarkított fuvarral, így mindenki időben hazajutott.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK