Ebben az esetben a jó kommunikáció a munkatársak között, és a tapasztalt sofőrök tudják megoldani a fennakadásokat, némi improvizációval.
Legutóbb pont egy hasonló helyzetbe keveredtünk, de szerencsére ezt a helyzetet is pozitívan zártuk. Megbízónk egy osztrák szállítmányozási cég, akikkel néhány éve állunk kapcsolatban és rendszeresen szerveznek nekünk túlméretes fuvarokat, valamint segítenek az engedélyek beszerzésében is Ausztriában.
Ebben a feladatban egy horvát mezőgazdasági feldolgozó üzemtől kellett elszállítani egy aszalógépet Ausztriába, egy Bécs melletti kis mezővárosba.
Ismertük a gép méreteit és tudtuk, hogy szétszerelt állapotban 3 kamionra lesz szükség, hogy minden elemét felrakjuk. A 16 méteres gépnek 3,3 széles részei voltak, a szerelvények szélessége és hosszúsága miatt három országban a túlméretes engedélyeket is be kellett szerezni, valamint a kísértet megszervezni.
Az útvonalba eső országokban mind más-más a szabályozás, és minden országban helyi kísérőket kellett választani, akiknek a pontos szervezése létfontosságúvá vált. Egy előre nem látott fejlemény, a felrakón tapasztalt körülmények egyértelművé tették, hogy feszített lesz a tempó, ha időben a lerakóra akarunk érni.
Lozanban, a mezőgazdasági telepen, sajnos nem álltak rendelkezésre olyan rakodóeszközök, amelyekkel könnyen fel tudtuk volna emelni a számos elemre szétszerelt gépet, így sok esetben kézi erőre kellett támaszkodni, ami jelentősen megnövelte a rakodási időt.
A késői indulás miatt extra pontosságot igényeltek a kíséretek váltásai, hiszen a gépet is időre várták, illetve a lerakodást követő napon ünnep következett, így a késés egyben azt is jelentette volna, hogy a sofőrjeink bentragadnak egy napra az országban.
Az útvonal sem volt egyszerű, noha azt előre sejtettük, hogy lassan fogunk tudni haladni a Bécs elkerülésére választott apró falvakban, ahol négy túlméretes kamionnal és a felvezetőikkel kellett lavírozni. A keskeny utak és szűk fordulók tovább lassítottak minket, de szerencsére az út alatti szervezés is tökéletes volt, és a sofőrök is feszes, jó időt tartottak, így végül időben tudtunk a lerakóra érkezni.
Szerencsére Ladendorfban már adottak voltak a körülmények a relatíve gyors lerakodáshoz, így az ünnepnap előtt sikerült végezni ezzel a komplikációkkal tarkított fuvarral, így mindenki időben hazajutott.