Az égető munkaerőhiányt nem csak mi, de szinte minden szereplő érzékeli a teherfuvarozási ágazatban. Közös cél, hogy olyan megoldással álljunk elő a problémára, amely már nem csak a fuvarozókat foglalkoztatókat, a sofőröket, de az államháztartást is érinti. A Ferro-Sped csak az egyike annak a 110 hazai piacvezető fuvarozó vállalkozásnak, akiknek a közös hozzájárulása a GDP 1,52%-át teszi ki. A versenyképesség csökkenése azért nem csak a cégek profitjára, de a hazai gazdasági teljesítményre is hatással van.

Hogyan oldható fel a munkaerőhiány az ágazatban?

Az égető munkaerőhiányt nem csak mi, de szinte minden szereplő érzékeli a teherfuvarozási ágazatban.

Közös cél, hogy olyan megoldással álljunk elő a problémára, amely már nem csak a fuvarozókat foglalkoztatókat, a sofőröket, de az államháztartást is érinti.

A Ferro-Sped csak az egyike annak a 110 hazai piacvezető fuvarozó vállalkozásnak, akiknek a közös hozzájárulása a GDP 1,52%-át teszi ki. A versenyképesség csökkenése azért nem csak a cégek profitjára, de a hazai gazdasági teljesítményre is hatással van.

Nemrégiben ezért a NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) egy konferenciát szervezett, hogy megoldást találjon az ágazatot terhelő munkaerő-hiányra.

A beszélgetésre hivatalos volt ügyvezetőnk, Suhajda Tamás is, aki a szakmai szervezetek és más piacvezető munkáltatók mellett elmondta az álláspontját a válságról és a megoldási lehetőségekről.

A jelenlévők természetesen nem csak a probléma feltárása miatt gyűltek össze, hanem megállapodást kötöttek a szorosabb együttműködésre, hogy közösen lépjenek fel, és megvitatásra szánt javaslatokat is megfogalmaztak a kormányzat számára.

A legfontosabb javaslat a gépjárművezetői szakma vonzóvá és elérhetővé tétele volt. A gépkocsivezetői tevékenység ma nem szakma, így megfelelő képzés sem biztosított hozzá. Ezért a konferencia résztvevői azt kérték, hogy integrálják a felnőttképzési rendszerbe a gépjárművezetői képzést, és arra biztosítsanak állami forrást.

A Szakmajegyzékben való szerepeltetése hozzájárulna, hogy több fiatal válassza a sofőrködést karrierként.

Természetesen minden munkáltató tisztában van vele, hogy rövid távon a munkaerő-elvándorlás megakadályozásának eszköze az lehet, ha emelik a napidíjakat, adómentes juttatásokat, kiegyenlítve ezzel az európai uniós belső piaci bérfeszültségeket. Erre vonatkozóan is történt javaslattétel.

Az elvándorlás másik oka a külföldi munka- és jövedelmi viszonyokban kereshető. Ahhoz, hogy visszacsábítsuk a képzett gépjárművezetőket szükséges az itthoni bér- és munkakörülményeket is a közelíteni a külföldön elérhetőhöz. Ez is egy olyan pont, ahol bízunk benne, hogy a javaslatok alapján közösen haladást tudunk elérni.

Örülünk, hogy részesei lehetünk ennek a beszélgetésnek és bízunk benne, hogy az itt adott javaslatok és létrejött együttműködések pozitív irányba fejlesztik a fuvarozói szakmát.

A munkaerőhiány csökkentése olyan közös cél, amellyel a munkáltatók és a munkavállalók is jól járnak, ezért minden lehetőséget megragadunk, hogy képviseljük mind a két oldalt, ahol lehet.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK