Néha a legfelkészültebb fuvarszervezés sem elegendő ahhoz, hogy minden lehetséges problémát előre lássunk. Ebben az esetben a jó kommunikáció a munkatársak között, és a tapasztalt sofőrök tudják megoldani a fennakadásokat, némi improvizációval. Legutóbb pont egy hasonló helyzetbe keveredtünk, de szerencsére ezt a helyzetet is pozitívan zártuk. Megbízónk egy osztrák szállítmányozási cég, akikkel néhány éve állunk kapcsolatban és rendszeresen szerveznek nekünk túlméretes fuvarokat, valamint segítenek az engedélyek beszerzésében is Ausztriában.

Tartályszállítás vegyiüzemnek

Sokszor írjuk azt, hogy egy-egy új szállítással tanulunk valami újat, ha egy addig ismeretlen technológia, eszköz vagy gép kerül a platónkra.

De be kell vallanunk, hogy arra is van példa, hogy sejtelmünk sincs róla, hogy az adott berendezést vagy elemet mire használják.

Ilyen információkra persze nincs is szükségünk amikor felvesszük a munkát.

Amit tudnunk kell az az, hogy milyen dimenziókkal bír az adott elem, hány darabból áll és milyen lehetőségek vannak a rakodásra.

Illetve van-e valamilyen extra követelmény a szállítás során, például extra törékeny, nehezen stabilizálható, vagy szükség van-e valamilyen kiegészítőre a szállításhoz. Jellemzően ilyen például egy műalkotás, amit már korábban is vittünk, ott extra ot ír elő a megrendelő. De egy hajóhoz is kell egy bak vagy keret, amivel stabilizálni tudjuk.

Azért szoktuk megkérdezni, hogy mi az, amit szállítunk, mert vannak olyan elemek, amihez már tudjuk, hogy milyen szerelvények és szállítási előfeltételek szükségesek.

Ha konténert szállítunk, akkor mindegy is, hogy az lakóelem vagy szállítókonténer, a méretei adottak, így egyértelmű a választás. De bizonyos építőanyagok is sztenderd méretűek.

De, amikor azt a választ kapjuk, hogy egy faalapú vegyszereket gyártó biokémiai üzem egyedileg készített ipari tartályait kell vinni Ausztriából Németországba, akkor inkább csak méreteket kérünk, amit meg is kaptunk. Annyit is megtudtunk, hogy a tank négy darabból áll össze, amelyeket külön lehet szállítani.

Ezek alapján viszont már egyértelmű volt, hogy két lenyitható oldalfalú egyszer széthúzható szerelvényre van szükség, ugyanis a hosszúsága miatt két-két elem simán elfér a ki nem húzott pótkocsin, viszont a szélessége miatt biztosan túlméretes lesz.

Végül valóban két autóra tudtuk felrakodni a tartály mega elemeit az ausztriai St. Andräban, ahol az egyik szélessége 3,8m a másik pedig 3,9 méter volt.

Kíséret persze mindenképpen szükséges volt mind a két országban, hiszen ezen a szélességű elemek miatt két sávot is elfoglalunk az autóúton és az autópályán is.

A szakkísérő dolga ilyenkor az, hogy biztosítsa, hogy a nem sztenderd méretű szerelvény útja szabad és biztonságos legyen.

Azért is fontos a szakkíséretnek a C kategóriás jogosítvány, mert tisztában kell lennie azzal, hogy egy ilyen méretű és terhelésű járművel hogyan lehet haladni és manőverezni, hogy segíteni tudja a sofőr munkáját. Kellett is a segítség, mert a felrakodás után egy közel 800 km-es út várt a két sofőrünkre a német lerakóig, amely a Lipcse melletti Leuna-ban volt.

A pontos tervezés és felmérés meghozta a gyümölcsét, mert attól eltekintve, hogy nem voltunk tisztában a rakomány funkciójával, a méreteit pontosan ismertük, így a legjobb és leggyorsabb utat tudtuk neki biztosítani, fennakadások nélkül.

Azt nem állítjuk, hogy sok minden újat tanultunk a biokémiai szakmáról a szállítás során, de örülünk, hogy egy újabb partnernek tudtuk bizonyítani precizitásunkat és hozzáértésünket!

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK