Szokott jönni hozzánk olyan kérdés, hogy tudjuk-e mindig, hogy mit szállítunk? Nos, nem. Néha persze teljesen egyértelmű, hiszen a legtöbbször a túlméretes szállítmányaink gépek vagy építőanyagok, gerendák építkezésekhez, ezeket már ismerjük. De vannak olyan esetek, amikor a lerakónál jön a felismerés, hogy mihez is szállítottunk. A partnerünk, akiknek évek óta szállítunk acélt mindenféle építkezéshez Kápolnásnyékra hívott minket felrakodni két kamiont 14 méter hosszú acélháló csövekkel. Ebből még nem gondoltunk semmi extrára, sok építéshez van szükség ilyen típusú elemekre.

Így közlekedett az Aranyvonat a belvárosban

Ígértünk nektek kulisszatitkokat és részleteket az Aranyvonat ünnepi útjáról, amiről a videónkat már biztosan láttátok. Jöjjenek akkor a részletek is.

Az utunk a dunakeszi járműjavítóból indult, ahol a Szent Jobbot korábban szállító vagont felkészítették az ünnepi kiállításra. A Parlamenttel szemben, az Alkotmány utcában építettek neki egy síndarabot, hogy ott várja az ünnepségekre érkezőket.

Az Aranyvonat jelenlegi minőségében múzeumként szolgál, amit az augusztus 20-i rendezvénysorozatra érkezők megtekinthettek.

A felrakodás egy gyári, beépített sínes, mélybölcsős szerelvényre történt. Mivel mozdony nem állt rendelkezésre, hogy a vonatot a helyére görgessük, ezért a saját darus autóinkat vetettük be, és a kollégák irányította emelő húzta a helyére a vagont.

A süllyesztett pótkocsin így precízen megült a látványos rakomány, amely nem csak a szállítmány miatt, hanem a méretei okán is impozáns volt: 33m hosszú, 5,2m magas, 2,8m széles, 80 tonnás lett a szerelvén, amiből 40 tonnát nyomott maga a 18 méteres vagon. Ezzel az igen hosszú és igen nehéz szerelvénnyel indultunk el a belváros irányába.

Az nyilván sejthető, hogy egy ilyen méretű szállítmány esetén a belvárosi szűk utak nagy koncentrációt igényelnek, de nem csak emiatt nehézkes a közterületen belüli közlekedés túlsúlyos autókkal.

Az utak felett húzódó áramvezetékek mellett Budapesten a trolivezetékekkel is számolni kellett. Ugyan ilyenkor az útvonaltervezés során igyekszünk elkerülni minden olyan pontot, ahol nagyobb beavatkozásra lenne szükség, de ebben az esetben nem volt olyan opció, ahol ne kellett volna az áramszolgáltató és a BKK segítségét kérnünk. A sima kábelek leszerelése mellett a troli huzalozását is meg kellett emelni három ponton is.

Pont azért, mert ilyen előkészületeket kíván a szállítás, és amiért egy forgalmasabb időben eléggé megakasztaná a város közlekedését, az ilyen fuvarokat éjszaka végezzük.

Augusztus 16-án éjjel tehát a BKK és a vezetékekért felelős áramszolgáltatók szabaddá tették nekünk az utat, így becsempésztük a Parlament elé a mozgó múzeumot.

A járműjavítótól vezető 17 km-es úton követett és vezetett minket a szakkíséret, de emellett a saját darus autónk is csatlakozott hozzánk, hogy a lerakodásnál ismét segédkezzen a vonat lehúzásával. Az épített sín már várta a vagont, nekünk csak odáig kellett felépítenünk a csatlakozást a pótkocsi és a rendeltetési helye közt.

A kollégák nagy szakértelemmel és rutinnal oldották meg ezt a feladatot is, hogy a következő nap már látogatható is legyen az Aranyvonat a nemzeti ünnep körüli eseménysorozat részeként.

A múzeum augusztus 22-én zárta be ajtaját, amikor is hasonló előkészületek mellett ugyanazon az útvonalon visszavittük a dunakeszi járműjavítóba, hogy ott várja a következő szereplését.

Nagy megtiszteltetésnek érezzük, hogy ezzel a szállítással minket bíztak meg, még akkor is, ha egy kicsit izgultunk a történelmi jelentőségű szállítmány miatt.

A drukk a hatalmas tapasztalat és rutin mellett is benne marad az emberben, de úgy gondoljuk, hogy a szenvedéllyel végzett munkának mindig része az izgalom. Ha emellett meg tudunk maradni profinak, akkor belefér, hogy összeszorul az ember gyomra egy értékes, jelentős rakomány láttán.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK