Több szempontból is különleges szállítást élhettünk át, amikor Pásztóról Németországba vittünk egy biomassza kazánt. Egyrészt még nem volt szerencsénk hasonló szerkezetet sem szállítani, se látni, így megint tanulhattunk valami teljesen újat. Másrészt pedig maga a szállítmány lerakodása is izgalmas élmény volt, amit persze akkor még nem tudtunk, amikor Pásztón felrakodtuk az elemeket.

Repült a biomassza kazán

Több szempontból is különleges szállítást élhettünk át, amikor Pásztóról Németországba vittünk egy biomassza kazánt.

Egyrészt még nem volt szerencsénk hasonló szerkezetet sem szállítani, se látni, így megint tanulhattunk valami teljesen újat.

Másrészt pedig maga a szállítmány lerakodása is izgalmas élmény volt, amit persze akkor még nem tudtunk, amikor Pásztón felrakodtuk az elemeket.

Annyit árultak el nekünk, hogy a biomassza kazánt egy hőerőműben fogják összeszerelni, hogy távfűtési céllal vizet melegítsenek vele. A fűtéshez a környék erdeiből kivágott fát fogják felhasználni.

Ez az információ persze érdekes, de nem sokat mond a fuvarszervezőinknek, amikor meg kell tervezniük az útvonalat kiválasztani és lefoglalni a szükséges szerelvényeket, valamint beszerezni a szükséges engedélyeket. Ahhoz inkább azt kell tudniuk, hogy mekkora a rakomány, és hogy milyen különleges szállítási feltételeknek kell eleget tenni, amikor fuvarozzuk.

Partnerünkkel már többször dolgoztunk, túlméretes fuvarokat szoktak adni, így tisztában volt már vele, hogy ezeket az információkat is meg kell adnia.

Megtudtuk, hogy a biomassza kazánt két darabban tudjuk vinni, amely két nem egyforma elemet jelent.

Az előzetes felmérés során az is kiderült, hogy az egyikhez így egy egyszer széthúzható pótkocsira volt szükség, a másikhoz pedig egy speciális, széthúzható, alacsonyan futó platós jármű kellett a magassága miatt.

A túlméretes szerelvényekhez persze engedélyekre is szükség volt külföldön, hiszen az óriási rakományt két országon keresztül kellett szállítanunk a németországi Lauchhammerbe. Ez nem csak az engedélyek beszerzését tette kicsit komplikáltabbá, de az időzítést is. Ugyanis a kérés az volt, hogy a két szerelvény a kazán két elemével együtt menjen, és pontosan együtt is érkezzen meg, hogy egyszerre lehessen lerakodni róla az odarendelt mobildaruval.

Két országon keresztül együtt haladni és együttműködni egy másik sofőrrel sok kommunikációt és odafigyelést igényel, de szerencsére a mi kollégáink hozzá vannak szokva az ilyen munkákhoz és gyakran dolgoznak közösen.

A gyakorlott sofőrök miatt természetesen most is pontosan érkeztünk, és megnyugodva, hátra dőlve élvezhették a kivételes látványt, ahogy a kazánokat a magasba repítve emelték a helyükre őket. Nem véletlen, hogy a fuvarnak erről a részéről született a legtöbb kép, nem látunk minden nap ilyen óriási elemeket ennyire magasan.

Bízunk benne, hogy új partnerünk olyan elégedett a munkával, mint amennyire nekünk élményt jelentett, és újra együtt dolgozhatunk!

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK