A tartályszállítás általában elég egyértelmű munka és mondhatjuk, hogy gyakori is az ilyen fajta rakomány a szerelvényeinken. Nemrégiben azonban két különböző fuvarban is előkerültek, amelyek egy kicsit különböztek egymástól. Most ezen a két fuvaron keresztül megmutatjuk, hogy hol térhetnek el egymástól ezek a rutinmunkák is, és miért mondjuk azt, hogy nincs két egyforma fuvar.

Tartályszállítás kétféleképpen

A tartályszállítás általában elég egyértelmű munka és mondhatjuk, hogy gyakori is az ilyen fajta rakomány a szerelvényeinken. Nemrégiben azonban két különböző fuvarban is előkerültek, amelyek egy kicsit különböztek egymástól.

Most ezen a két fuvaron keresztül megmutatjuk, hogy hol térhetnek el egymástól ezek a rutinmunkák is, és miért mondjuk azt, hogy nincs két egyforma fuvar.

Az egyik különbség a partnerben volt: az egyik egy új megkeresés volt nagyon rövid távra, csak városon belül, a másikra pedig egy állandó partnerünktől kaptunk megbízást.

Ez persze a fuvarok nehézsége szempontjából nem jelentős, és nem is teszünk különbséget az új és régi partner között, csupán azért említjük meg, mert a rendszeres tartály szállítások esetén már van olyan összhang, hogy rögtön megválaszolják a minket érintő kérdéseket, míg az új ügyfélnél többet kell informálódnunk.

Az egyik fontos különbség az útvonal hosszában volt, az új ügyfélnél egy városon belül, Dorog belterületén kellett csak vinnünk a tartályt. A másikat Kunhegyesről szállítottuk az osztrák Bad Ischlbe, ami egy közel 700 km-es utat jelentett. Mégis a dorogi fuvar bizonyult komplikáltabbnak. Itt ugyanis a silók mérete és a rögzítésének módja miatt nem tudtuk sehogy sem 4,5 méteres magasság alá szorítani a szerelvényt, végül elérte a 4,8 métert, szélességben pedig a 4,5 métert, és 22 méter hosszú lett.

A 4,5 métert meghaladó szerelvények esetén az útvonal teljes hosszában meg kell emelni a felsővezetékeket, hogy átférjünk alatta.

Még szerencse, hogy viszonylag rövid utat kellett megtennünk a tartállyal, mert mindezt 700 kilométeren keresztül megoldani nehezebb lett volna.

A másik fuvar esetében a 3 db szállítandó tartály egyenként 4 méteres volt, így egy trükkös rögzítő eszközzel, ami nem növelte a magasságát és egy nagyon alacsonyan futó mélybölcsős szerelvénnyel éppen 4,5 méteres magasságot sikerült elérnünk, ami valamelyest megkönnyítette a szállítást is. Persze a szállítmány így is túlméretes volt, de már legalább a magassága miatt nem kellett aggódnunk.

A tartályok rögzítése mindig nehéz feladat, mert a hengerforma valamilyen támasztékot igényel.

Ez egyszeri feladatok esetében valamilyen formára alakított fa bakot jelent, de a gyakorlottabbak már fém támasztórudakat szerelnek a tartályok oldalára, hogy stabilon álljon szállítás közben. Ez is az egyik előnye a hosszútávú együttműködésnek, hogy ilyen kérdésekben már mind a ketten: a partner és mi is felkészültek vagyunk.

A nehézségek természetesen nem akadályoztak minket, ezek mind olyan problémák, amelyeket naponta meg kell oldalunk. Végül mindkét szállítmány a szokásos Ferro-Sped-es precizitással érkezett meg a rendeltetési helyére, akárhogy is kellett miatta bontani és akárhogy is kellett trükközni a rögzítéssel.

KIK

VAGYUNK

Ferro-Sped 2000

Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.

H-2371 Dabas, Szent János út 1.

tel: +36 (29) 564-098

e-mail: info@ferrosped.hu

fuvarozás ferro-sped kft.

BLOG

KATEGÓRIÁK

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK